Belgium flag




پایان همه پرسی در بلژيک

همه پرسی 13 ژوئن 2010 روز گذشته یکشنبه به پایان رسید و نزدیک به 8 میلیون بلژيکی رای های خود را به صندوقهای الکترونیکی انداختند.

همانگونه که پیش بینی می شد در منطقه فرانسوی زبان سوسیالیستها PS برنده این همه پرسی شده و در منطقه هلندی زبان حزب میهن پرست N-VA پیروز میدان شده است.

حزب N-VA حزبی است که خواستار جدا شدن استانهای هلندی زبان از کشور بلژيک است.

پادشاه بلژيک، آلبرت دوم امروز با رهبر حزبهای پیروز نشستی داشت و نخست با آقای Bart De Wever رهبر N-VA و سپس با آقای Elio Di Rupo رهبر حزب سوسیالیست فرانسوی زبان دیدار نمود تا درباره دولت آینده این کشور گفتگو و رای زنی بنمایند.

رهبر سایر حزبهای بلژيکی نیز برای دیدار و گفتگو با پادشاه بلژيک که نقش هماهنگ کننده را دارد در روزهای آینده دیدار خواهند داشت.

بلژيک در سالهای گذشته در زمینه ساختن دولت فدرال دشواری های زیادی را پشت سر گذاشته است.

در زیر چیدمان کرسی های هر حزب در پارلمان بلژيک را می بینید


پایان همه پرسی در بلژيک

دیدگاه خوانندگان
mary در تاریخ June 15, 2010 6:19 PM نوشت:

وطن پرستانی که قصده داغون کردن کشورشون رو دارن ...

roya در تاریخ June 15, 2010 9:41 PM نوشت:

جدا مسخرست.حالم از این به ظاهر میهن پرستی راسیست به هم میخوره .رفتارشون کاملا هیتلر گونست . با اون زبان مسخرشون که هیچ کجای دنیا کاربردی نداره..سوئيس هم یک کشور با ۳ تا زبان هست اما مشکلی ندارند با هم .امیدوارم خدا بهشون عقل بده .

mahmood در تاریخ June 19, 2010 10:45 AM نوشت:

من با صحبت رویا خانوم راجع به زبان این بلجیکیها کاملا موافق هستم و با توجه به اینکه من هنوز ۲ سال نشده که در بلژیک هستم متوجه شدم که اینها هیچی از خودشون نداران و هرچی که از اون طرفداری میکنن مال یه جای دیگه است با اومدن این حزب من فقط آرزو میکنم که به سود پناهندگان تمام بشه و از این حالت خارج بشیم

payam در تاریخ August 20, 2010 9:56 PM نوشت:

خدا رحمتش کنه خیلی ناراحت شدم ..........پیام از گنت


دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ (14-06-2010) 19:21   بازدید: 1516 بار
تازه های بلژيک

سایر خبرها و آگاهی هایی از گذشته در همین زمینه

آگهی بازرگانی


شهرداری بروکسل با هدف کاهش آلودگی و کاهش خودروها با اقداماتی سختگیرانه خیابانهای مرکزی شهر را بروی خودروهای گذری بسته در حالی که این اقدامات باعث سردرگمی راننده های غیرمحلی شده و چند تصادف خطرناک هم رخ داده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به مرکز شهر بروکسل حتما از ترابری همگانی استفاده کنید.
2022-08-18 15:09

فرش گل بروکسل، با هزاران گل طبیعی در گراندپلاس آماده بازدید است و بمناسبت پنجاهمین سالگردش، هنرمندان همان فرش گل نخستین را بازسازی کرده‌اند. فرش گل پایان دوشنبه پانزدهم آگوست جمع می‌شود و تماشای آن رایگان است. برای نمای بهتر از بالای ساختمان گراندپلاس می‌توانید بلیت بخرید: www.flowercarpet.brussels
2022-08-14 08:15

ماه ژولای و آگوست در بلژیک فصل بارش و باران است، از آنجا که امسال گرمای هوا زیاد و بارش کمی داشته‌ایم سطح آبهای زیر زمینی در مناطق گوناگون بلژیک از چهل تا هشتاد درصد پایینتر رفته و باعث خشک شدن گیاهان و درختها شده است. خشکی هوا ادامه دارد و تمام روزهای هفته آینده هوای گرم بالای سی درجه در کشور خواهیم داشت.
2022-08-07 11:33

شمار زنبورهای بزرگ و وحشی آسیایی در بلژیک بگونه نگران کننده ای افزایش می‌یابند و در یکسال گذشته چند برابر شده اند. نیش این زنبورها باعث واکنش آلرژیک و انقباض بافتها در زمان کوتاه شده و بسادگی یک آدم بزرگسال را می‌کشد. گذشته از خطر آنها برای انسان، زنبورهای عسل از شکارهای مورد علاقه این زنبورهای وحشی هستند. #hornet